اگر تیترتان نشان ندهد که چرا خوانندهی تبلیغ باید روی آن کلیک کند یا به آنها نگوید که کلیک کردن چه منفعت و ارزشی برایشان خواهد داشت، آنگاه این موضوع که محصولات یا خدماتتان چقدر باارزش هستند، اصلا اهمیتی نخواهد داشت، چون بازدیدکنندگانتان هیچ اقدامی نخواهند کرد.
شما تنها ۲۵ کاراکتر برای انتقال پیامتان در اختیار دارید، پس جایی برای ابهام باقی نمیماند. بنابراین باید منظورتان را دقیق بیان کنید. متن آگهی شما باید به پرسشهای زیر پاسخ دهد:
قول ارائهی چه چیزی را میدهید؟
چه چیزی شما را از رقبایتان متمایز میکند؟
«ارزش پیشنهادی» فقط به تیتر محدود نمیشود. بلکه در تمام مسیر مشتری را همراهی میکند. از کلیک کردن روی آگهی شما تا انتخاب سایتتان یا محصولات یا خدماتتان، آنچه واقعا میخواهید این است که مشتریتان بداند که ورود به سایت شما تصمیم درستی بوده است و شما بهترینها را برای او میخواهید. اگر از هر فرصتی که برای این کار دارید، نهایت بهره را ببرید، در نهایت کیلومترها جلوتر از رقبایتان خواهید بود.
هنگامی که بحث دربارهی تبلیغات فیسبوکی است، بزرگترین چالش شما به عنوان صاحب یک کسبوکار، رقیبانتان نیستند، بلکه خودتان هستید. شما یک انتخاب پیشِ رویتان دارید: میتوانید این اشتباهات مهلک را مرتکب شوید و کمپین تبلیغاتیتان را پیش از اینکه فرصتی برای شکوفایی پیدا کند، به نابودی بکشانید. یا میتوانید در مقابل این اشتباهات مقاومت کنید، ترافیک بازدید بیشتری ایجاد کنید، بیشتری داشته باشید و از سود قابل پیشبینی بیشتری، بسیار بیش از آنچه فکرش را میکردید، لذت ببرید.
برندینگ یا همان برند سازی یکی از مهمترین ابعاد هر کسبوکاری، کوچک یا بزرگ، خرده یا «بنگاه به بنگاه» (B2B)، است. در بازار رقابتی امروز، استراتژی برند قوی و مؤثر، مزیت عمدهای به شمار میرود. اما برند سازی واقعا چه معنایی دارد و چگونه بر کسبوکار شما اثر میگذارد؟
به زبان ساده، برندِ شما، اعتبار شما در نزد مشتری است. برند به مشتریان شما میگوید که چه انتظاری از محصولات و خدمات شما داشته باشند و اینکه تفاوت آنچه شما ارائه میدهید با آنچه رقبایتان عرضه میکنند، چیست. برندِ شما، برآیندی از شخصیت فعلی شما، شخصیتی که میخواهید باشید و برداشت دیگران از شخصیت شما است. در این مقاله درباره اصول اولیهی برند سازی بیشتر میخوانید.
برند شما اعتبار شماست- برند سازی
آیا شما در صنعت خود، یک نوآور تکرو و مستقل هستید یا بازیگری باتجربه و قابل اعتماد؟ آیا محصول شما، محصولی گرانقیمت و با کیفیت بالا است، یا ارزان اما با ارزش بالا؟ شما نمیتوانید در هر دوی این دستهها جا بگیرید؛ همانطور که نمیتوانید خواستهی همهی مردم را برآورده کنید! شخصیت شما و کسبوکارتان بر اساس اینکه مشتریان هدفتان از شما چه میخواهند، شکل میگیرد.
لوگو (نشان تجاری)، بنیان و پایهی برند شما را تشکیل میدهد. سایت اینترنتی، بستهبندی و ابزارهای تبلیغاتی، که همگی باید و یکپارچه با لوگوی شما باشند، همگی منتقلکنندهی برند شما هستند.
استراتژی برند و ارزش آن
ارزش برند - برند سازی
استراتژی برند یعنی تعیین اینکه چه چیز را، چگونه، در کجا، و به چه کسی ارائه میکنید؛ به عبارت دیگر یعنی برنامهی شما برای انتقال پیام برندتان. جایی که تبلیغات خود را ارائه میکنید، کانالهای توزیع، آنچه در قالب کلمات و تصاویر منتشر میکنید، همگی بخشی از استراتژی برند هستند.
برند سازی استراتژیک به شکلی پایدار، منجر به شکلگیری یک برند قدرتمند میشود که به معنای ارزش افزودهی بیشترِ محصولات و خدمات کسبوکار شما است که به شما امکان میدهد در مقایسه با موارد مشابه موجود، قیمت بالاتری برای محصولات و خدمات خود در نظر بگیرید. کوکاکولا در مقابل سایر نوشابههای رایج مثالی روشن در این باره است. چون کوکاکولا یک برند قدرتمند است، قیمت بالاتری برای محصولاتش تعیین میکند؛ مردم هم حاضرند این قیمت را بپردازند.
تعلق نسبت به برند - برند سازی
ارزش افزودهای که ارزش ویژهی برند با خود به همراه دارد، معمولا ناشی از باور به کیفیت برتر و دلبستگیهای احساسی است. مثلا نایکی (Nike) با پیوند دادن محصولاتش به ستارگان ورزشی، انتظار دارد مشتریانش تعلقات احساسی خود را نسبت به ستارگان با محصولات نایکی کنند. طرح و شکل کفشهای نایکی تنها دلیل به رفتن آنها نیست.
حتما بخوانید: ۸ نکته که به شما کمک میکند صاحب یک برند فوقالعاده شوید
تعریف برند
تعریف برند مانند سفری است که در طی آن کسبوکارتان را کشف میکنید. این کار ممکن است دشوار، زمانبر و ناخوشایند باشد. در این مسیر، لازم است دستکم برای پرسشهای زیر پاسخی مناسب بیابید:
مأموریت کسبوکار شما چیست؟
محصول یا خدمت شما چه ویژگیها و مزیتهایی دارد؟
در حال حاضر، مشتریان شما چه نظری دربارهی کسبوکار شما دارند؟
تمایل دارید از طریق چه ویژگیهایی مشتریان و کسبوکارتان را به هم پیوند دهید؟
تحقیق کنید. از نیازها، عادات و خواستههای مشتریان فعلی و بالقوهی خود آگاه شوید. به آنچه گمان میکنید که میدانید اتکّا نکنید؛ بلکه مطمئن شوید.
برند سازی
از آنجا که برند سازی و توسعهی استراتژی برند ممکن است پیچیده باشد، حتما از تخصص و دانش مؤسسات ارائهدهندهی مشاوره در زمینه برند سازی بهره ببرید. پس از اینکه برندتان را تعریف کردید، چگونه باید آن را به دیگران معرفی کنید؟ به توصیههای سادهی زیر که آزمون خود را پس دادهاند، توجه کنید.
یک لوگوی مناسب انتخاب کنید. لوگوی خود را در معرض دید همگان قرار دهید.
حتما بخوانید: چطور یک لوگو بسازیم؟
پیام برند خود را مشخص کنید. پیامهای کلیدی که میخواهید به دیگران منتقل کنید، کدامند؟ همهی کارکنان باید از ویژگیهای برند شما آگاه باشند.
برند باید یکپارچه باشد. مفهوم برند شما باید در همهی ابعاد کسبوکارتان جاری باشد، در طرز پاسخ دادن به تلفنها، در طرز لباس پوشیدن شما و کارکنانتان و امضای نامهها و در همه چیز.
برای کسبوکارتان «لحنی» در نظر بگیرید که بازتابی از برندتان باشد. این لحن باید در تمامی ارتباطات نوشتاری و تصویرسازیها، آنلاین یا غیر آنلاین، به کار گرفته شود. اگر برند شما حسی دوستانه القا میکند، لحن شما باید محاورهای باشد. اگر برندتان شیک و مجلسی است، کمی رسمیتر باشید.
برای اینکه فرآیند برند سازی را بهتر انجام دهید، سعی کنید شعار تبلیغاتی داشته باشید. یک شعار بهیادماندنی، پرمعنا و کوتاه تهیه کنید که نشاندهندهی ماهیت برند شما باشد.
برای ابزارهای بازاریابی خود، قالب و استانداردهایی مطابق با برندتان طراحی کنید. در همهی ابزار و روشها باید طرح، رنگ، لوگو، شکل و احساس یکسانی وجود داشته باشد. لزومی ندارد تجملاتی باشید، فقط ثابتقدم باشید و این رویه را حفظ کنید.
صادق باشید. اگر آنچه برندتان وعده میدهد را ارائه ندهید، مشتریان نه تنها شما را به دیگران توصیه نمیکنند بلکه خودشان هم دیگر به شما رجوع نخواهند کرد.
منبع:
جملات تبلیغاتی سایت برند ,سازی ,آنچه ,اینکه ,ارزش ,محصولات ,برند سازی ,استراتژی برند ,قیمت بالاتری ,بالاتری برای ,تعریف برند منبع
درباره این سایت